ALGEMENE VOORWAARDEN

laatste aanpassing: 3/3/2023

 

Dit zijn de algemene voorwaarden van Annelies Van Bortel, met als handelsnaam Allis met maatschappelijke zetel te Schoolstraat 110, 2590 Berlaar en ingeschreven in de K.B.O onder nummer BE 0783.310.632. “Allis”

Toepassingsgebied

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Allis aan jou als consument of professionele klant via onze website www.allis.be.

Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn.  Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.

Het plaatsen van een bestelling op de Website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website. Door het plaatsen van een bestelling doet de professionele klant uitdrukkelijk afstand van zijn eigen algemene voorwaarden.

Naast deze Algemene Voorwaarden kunnen ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn zoals bijvoorbeeld weergegeven in de productbeschrijving op de Website. Als onze Algemene Voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan je als consument de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.

 

Aanbod en bestelling

Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, dan vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.

Op elke productpagina vind je een zo volledig en nauwkeurig mogelijke beschrijving van wat we aanbieden. Deze beschrijving is voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van (product)afbeeldingen, dan zijn die een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten of diensten, tenzij we ons overduidelijk vergist hebben. In dat geval zijn we niet gebonden door ons aanbod.

Om een bestelling te plaatsen vul je het invulformulier in op de Website waarin je minstens volgende informatie invult: Naam, Facturatiegegevens (indien je een professionele klant bent), Verzendadres (indien je de producten per post wenst te ontvangen), emailadres, gewenste artikelen + aantal, de huisstijl die je wenst. Vervolgens voeg je het bestand in dat je wil gebruiken en druk je op “aanvraag verzenden”. Op basis van deze informatie bezorgen wij jou een offerte op maat.

Van zodra je de offerte hebt bevestigd is de overeenkomst tussen ons definitief en maken we een digitaal ontwerp op dat we jou mailen ter goedkeuring. Wil je nog aanpassingen doen aan het digitale ontwerp, dan kan dat zeker. We voorzien maximaal 1 aanpassingsronde. Wil je nadien nog aanpassingen doen? Dan rekenen wij deze aan, aan ons standaard uurtarief.

Indien en voor zover je zelf de producten aanlevert die je wil laten bedrukken zullen wij jou vragen om 10% extra materiaal met een minimum van 1 stuk te bezorgen. Dit extra materiaal wordt door Allis gebruikt om de juiste instellingen voor de lasercutter te bepalen alsook om fouten tijdens productie in te calculeren. Eventuele niet-gebruikte materialen bezorgen we jou op eigen kosten terug.

Herroepingsrecht

De artikelen die Allis produceert zijn steeds gemaakt volgens specifieke wensen van de klant en bijgevolg uniek voor hem. Om die reden kunnen wij geen enkel afgewerkt product terugnemen, om welke reden dan ook.

De consument beschikt zodus niet over een herroepingsrecht op basis van artikel VI.53, 3° Wetboek Economisch Recht.

Prijs

Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behalve prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten.

Eventuele verzendkosten die de consument of professionele klant dient te betalen zijn afhankelijk van welke producten hij precies heeft besteld. De verzendkosten geven we duidelijk weer in onze offerte.

Betaling

Na goedkeuring van de offerte, bezorgen wij jou een factuur.

Onze facturen zijn betaalbaar binnen 14 dagen na factuurdatum. We behouden ons evenwel het recht voor om te wachten met de verzending van je producten tot wanneer we het volledige bedrag van de bestelling hebben ontvangen.

Betaling kan via overschrijving op volgend rekeningnummer: IBAN Argenta BE57 9734 2667 4035.

Niet-betaling van een factuur op de vervaldag geeft van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling aanleiding tot een interest van 1% per begonnen maand en een bijkomende schadevergoeding van 10% van de factuur met een minimum van 75 EUR, onverminderd juridische en andere kosten en schade. Bij (gedeeltelijke) niet-betaling van ook maar één factuur worden alle openstaande, zelfs niet-vervallen bedragen onmiddellijk opeisbaar.

Eventuele protesten op facturen dienen schriftelijk te gebeuren, binnen een termijn van vijf (5) kalenderdagen na ontvangst, met motivering van de redenen van de klacht.

Conformiteit en garantie

Op de door de jou bestelde goederen geldt enkel de wettelijke garantie. Wij hanteren wat betreft het leveren van producten de wettelijke minimum garantietermijn van twee jaar indien het product niet conform is aan bestelling die je hebt geplaatst.

Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het product we dit product kosteloos herstellen, dan wel vervangen en dit tot 2 jaar na de levering.

Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopovereenkomst te vragen.

Let wel, deze garantie vervalt bij de verwerking van de producten in andere producten.

Levering en uitvoering

We leveren de door jou bestelde producten in of op het door jou bij je bestelling aangegeven adres of je haalt ze op indien we dit heb afgesproken.

De doorlooptijd van onze bestelling is 2 tot 6 weken vanaf het moment dat je de offerte goedkeurt.

Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen we jou altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als we dat niet doen, kan je kosteloos afzien van je bestelling. In dat geval betalen wij je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding van de overeenkomst terug.

Indien geleverde producten tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen 24 uur na het in ontvangst nemen van het product melden. 

Overmacht

Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ….

In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

Intellectuele Eigendom

Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel.  Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

De klant vrijwaart ons voor alle aanspraken van derden, in verband met de door de klant aangeleverde bestanden en garandeert dat deze geenszins een inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van derden.

De klant verleent ons een licentie om de door de klant aangeleverde bestanden te gebruiken voor het doel zoals voorzien in de offerte.

Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade waarvan wij onze aansprakelijkheid niet uitdrukkelijk hebben bepaald in deze Algemene Voorwaarden.

Wij zijn nooit aansprakelijk voor enige indirecte en/of enige gevolgschade zoals gederfde omzet of winst, verhoging van operationele kosten, verlies van cliënteel door de Klant of derden in relatie tot de Klant.

In ieder geval zal onze totale aansprakelijkheid  altijd beperkt zijn tot directe schade en nooit meer bedragen dan de prijs die de Klant aan ons heeft betaald voor de producten of diensten die direct aanleiding gaven tot de claim, met een maximum van 500 EUR.

Overige bepalingen

Deze Algemene Voorwaarden vormen samen met de offerte of bestelbon de volledige overeenkomst tussen de jou en ons, met betrekking tot de erin opgenomen materie.

Indien één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk onwettig, nietig of voor enige andere reden niet afdwingbaar zou(den) zijn, dan zal deze clausule geacht worden te kunnen afgescheiden worden van de Algemene Voorwaarden en niet de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen beïnvloeden.

Klachtenregeling en geschillen

We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn.  Als je toch klachten zou hebben over onze producten of diensten, kan je ons contacteren via info@allis.be. We doen er alles aan om je klacht binnen 7 werkdagen te behandelen.

Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen is de rechtbank van het gerechtelijk arrondissement waar onze maatschappelijke zetel is gelegen exclusief bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze Algemene Voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar het Belgische Wetboek Economisch Recht.

Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil met consumenten is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl.

Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je als consument bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.